Nowe Awatary Oculusa 2.0
Nowe Awatary Oculusa 2.0 | Źródło: https://www.youtube.com/channel/UC766vkQw0Mz3VtXX5XvXxGQ

Nowe awatary Oculus dostępne dla wszystkich programistów Unity w grudniu

Deweloperzy Unity będą mogli zintegrować nowe Oculus Avatars 2.0 od grudnia, z obsługą Unreal Engine w przyszłym roku.

Zapowiedziane na zeszłorocznym Connect we wrześniu 2020 r. Awatary 2.0 zastępują starsze oprogramowanie Oculus Avatar SDK wprowadzone po raz pierwszy wraz z kontrolerami Oculus Touch pod koniec 2016 r. W tamtych czasach awatary miały podstawowy monochromatyczny styl, a oczy zawsze były ukryte za wirtualnym zestawem słuchawkowym lub okularami przeciwsłonecznymi. Ważna aktualizacja wydana wraz z Oculus Go w 2018 dodała odcienie skóry, a druga tuż przed Oculus Quest w 2019 dodała ruchy warg, mikroekspresje i symulowane ruchy gałek ocznych. 

Nowy system awatarów jest całkowitym zamiennikiem starego systemu, a nie aktualizacją. Zamienia pół realistyczną estetykę na bardziej zabawny, kreskówkowy styl. W kwietniu Facebook dodał edytor nowych awatarów do menu systemu Quest i Rift oraz uruchomił prywatną wersję beta. Beta zawierała PokerStars, Topgolf z Pro Putt, Epic Roller Coasters.

Awatary Oculusa
Awatary Oculusa | Żródło: https://uploadvr.com/

Podczas gdy edytor pozwala stworzyć awatar całego ciała, to w aplikacjach zobaczymy tylko od tułowia w górę. Mimo że, system VR ze śledzeniem głowy i dłoni może rozsądnie odgadnąć pozycję łokcia, tak naprawdę nie jest możliwe zrobienie tego samego w przypadku nóg. 

Facebook korzysta z nowych awatarów w całym swoim pakiecie aplikacji społecznościowych VR Horizon. Obejmuje to Horizon Home, nadchodzącą aktualizację oprogramowania Quest Home, która dodaje funkcje społecznościowe. W ramach „metawerse” Facebook ma nadzieję, że jak najwięcej aplikacji innych firm korzysta z SDK, aby użytkownicy mieli spójną wirtualną tożsamość w szerokiej gamie aplikacji. Jednak nie ma jeszcze słowa, czy SDK obsługuje inne platformy VR, takie jak SteamVR. Programiści wieloplatformowi raczej nie będą zainteresowani, jeśli będą musieli integrować różne SDK dla awatarów dla każdego systemu.

PODZIEL SIĘ
Facebook
WhatsApp
Reddit
Twitter
Powiązane artykuły
Wszystkie artykuły zostały załadowane
Nie ma więcej artykułów do załadowania
Aktualności